Ett regnigt Indien!

Idag har vi varit på skolan igen, haft seminarium om kultur skillnader mellan Indien och Sverige, mycket intresant och givande föreläsning. Tänk om alla föreläsningar i Sverige kunde vara lika intresanta och om man kunde ha en lika entusiastisk föreläsare som Lakshmi.  Vi har även ätit världens godaste mat på skolan och pricken över iet var ju självklart annanas efterrätten, Mumms!

Efter skolan åkte vi till café coffé day och drack kaffe och bara hängde ett tag, riktigt mysigt. Sedan åkte vi iväg till en liten affär som guiderna visat för oss tidigare i veckan och handlade, jag köpte en ring och ett par byxor. Sedan åkte vi till ett shoppingcenter på 5 våningar. Jag inghandlade jätte söta te paket och en rakhyvel, hittade även äkta converse skor för 200 sek, så ska nu inhandla några stycken innan jag åker här ifrån! Dagen till ära så öste det ner regn och trafiken var katastrof, det tog oss säkert 30 minuter från ett ställe till ett annat som i vanliga fall tar 10..

Igår var det även en orolig kväll, vår säkerhetsvakt har missköt sig. Han har försökt antastat en tjej som bor i vår lägnhet och tigt cigg och knackat på våra dörrar för att få komma in. Riktigt mysko så igår åkta han på stor stryk av tre indier och blev ivägkörd till polisstationen. Tjejen i vår lägenhet fick följa med och förklara vad som hänt och nu är han avskedad. Idot, glad att man slipper se han något mer. En man som ska vakta ska man inte behöva vara rädd för...

Annars är livet i Indien fantastiskt, jag njuter och sveper mig mer och mer med i stadens hets. Imorgon ska vi boka våran semester resa och Goa is the place vi ska till :) Det tråkiga är bara att Jonas inte kommer, vi hade allt på det klara men visar sig att han inte får ut semester, känns tråkigt. Känner sig någon manad att komma den 1 november till 14 så tveka inte att uppleva Indien.

Det enda som känns lite konstigt hitills är att det känns som jag varit här i evigheter fast det bara gått en vecka. Jag har inte riktigt fått den där hemlängen ännu men om varje vecka ska kännas så här lång så kommer det ta evigheter innan jag kommer hem igen och då kommer jag definitivt börja längta som en galning!

LOVE YOU!


Kommentarer
Postat av: Michaela Eriksson

hej hjärtat! tänkte jag skulle skriva här istället för fejjan =) så jobbigt för jag är så dålig på att höra av mig och så inser jag hur mycket jag tycker om dig när du är så långt borta!! hoppas du har det hur bra som helst, snart är det höst och då är det inte lång tid kvar tills du kommer hem. man glömmer alltid att njuta av tiden man har. men jag antar att du njuter för fullo, det har du alltid vart bra på! tråkigt att läsa att jonas inte kunde komma, hoppas någon annan nära dig kan :) ta mycket kort så jag får se sen. tänker på dig, KYSS

2010-08-27 @ 01:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0