Helig ko!

Vi satt i lägenheten igår kväll och disskuterade heliga kor, vi var besvikna att vi ännu inte sett någon. Dagen till ära kör vi på en mycket traffikerad väg, vilket alla är men där mitt i trafiken stod det en stor fet ko! Skulle jag sträcka ut handen ur tuktuken så skulle jag kunna klappa den. Det sjuka var att jag blev helt tårögs och kände vid den stunden att jag är kär i Indien och alla tokigheter de har för sig!

Idag gick vi till en restaurang i närheten och käkade frukost buffé sen kom guiderna till lägenheten där vi bor för att sedan ta oss ut på en tur så att vi skulle få se andra delar av Pune. Jag har köpt mina första indiska kläder, känns härligt! Efter turen och att vi kommit tillbaka hem så bestämmde vi oss för att åka iväg och se bio. Det blev Inceptions och världen roligaste upplevelse. När vi kommer till bion står det typ 20 vakter som kroppsvisiterar oss och kollar igenom våra väskor innan vi går in. När vi väl kommer in i biosalongen så ställer sig alla indier upp och nationalsången spelas som förfilm. Mitt i filmen tror vi oss höra en bebis skrika men det visar sig vara en katt som tagit sig in, den togs sig till och med upp på podiet framför bioduken och ylade. På råga på allt stoppar de filmen mitt i och har rast för att man ska kunna gå på toa och köpa mer snacks. I Indien kan allt hända och det är bara att hänga med i dess takt!

Imorgon har vi vårt första seminarium tillsammans med lakshmi på skolan, ska bli kul att få se det också!
Annars så har vi bestämt att det blir vattenpipa hemma då det inte blev det idag. Vi har köpt allt som behövs! FINE WINE!!!

Leva livet!


Kommentarer
Postat av: din kaka

haha vi såg också inceptions idag dock inte med avbrott och kattbesök, haha sjukr..

2010-08-25 @ 00:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0