The village

Idag har vi besökt en by som heter the village, dagen började 07.45 med att vi satte oss i en buss som skulle ta oss till stället, 3 timmar senare här vi åkt 5 mil och kommer till den lilla byn. Det var mycket kul att få vetskap om hur en by fungerar, detta var en unik by som en man bestämt sig för att bygga upp då han fått ett livstecken i armen. Han var den enda utav alla soldater i sin pluton som överlevde ett bombattentat i kriget mellan Indien och Kina. När han återvände till byn så bestämmde han sig för att alla människor skulle få bättre levnadsförhållanden. På den tiden var det 40 % av befolkningen som hade svåra alkoholproblem och kvinnorna blev ofta utnyttjade. Det fanns heller inget vatten, skola för utbildning, sjukvård osv. Idag förbjuds folket att ta in alla former av tobak och alkohol och det finns skolor, vatten och massa skördemark. Det är helt ofattbart att förstå att en man lyckas bygga upp en hel by och få människor motiverade att ta vara på sina liv. Det var riktigt kul att få träffa alla invånarna och de var mycket glada och tillmötesgående. Efter ett par timmar i byn åkte vi tillbaka till Pune igen, tre timmar senare var vi hemma och jäkligt trötta. Nu ska jag slagga!!

LOVE


Kommentarer
Postat av: Moa

Åh sandra!!! Vad du upplever! Jag ska kolla upp 1-14 november.. kan inte låta bli. Jag vill se bild på era indiska kläder =) Jag vill också klappa en helig ko, skrev precis upp det på min att göra innan jag dör listan.



Fortsätt skriv! Jag läser allt.

Saknar dig! Kyss!

2010-09-02 @ 20:37:53
URL: http://majaom.blogg.se/
Postat av: Moa

Åh sandra!!! Vad du upplever! Jag ska kolla upp 1-14 november.. kan inte låta bli. Jag vill se bild på era indiska kläder =) Jag vill också klappa en helig ko, skrev precis upp det på min att göra innan jag dör listan.



Fortsätt skriv! Jag läser allt.

Saknar dig! Kyss!

2010-09-02 @ 20:38:33
URL: http://majaom.blogg.se/
Postat av: Moa

Åh sandra!!! Vad du upplever! Jag ska kolla upp 1-14 november.. kan inte låta bli. Jag vill se bild på era indiska kläder =) Jag vill också klappa en helig ko, skrev precis upp det på min att göra innan jag dör listan.



Fortsätt skriv! Jag läser allt.

Saknar dig! Kyss!

2010-09-02 @ 20:38:48
URL: http://majaom.blogg.se/
Postat av: Moa

Åh sandra!!! Vad du upplever! Jag ska kolla upp 1-14 november.. kan inte låta bli. Jag vill se bild på era indiska kläder =) Jag vill också klappa en helig ko, skrev precis upp det på min att göra innan jag dör listan.



Fortsätt skriv! Jag läser allt.

Saknar dig! Kyss!

2010-09-02 @ 20:39:09
URL: http://majaom.blogg.se/
Postat av: Moa

Åh sandra!!! Vad du upplever! Jag ska kolla upp 1-14 november.. kan inte låta bli. Jag vill se bild på era indiska kläder =) Jag vill också klappa en helig ko, skrev precis upp det på min att göra innan jag dör listan.



Fortsätt skriv! Jag läser allt.

Saknar dig! Kyss!

2010-09-02 @ 20:39:39
URL: http://majaom.blogg.se/
Postat av: moa

haha, oj gick visst inte så bra att kommentera för mig..

2010-09-06 @ 09:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0