Prostitution.

Idag har jag varit i Red Light District jag har varit i en bordell och interagerat med kvinnorna deras barn och bordell mamman. De bjods pa te och alla var lyckliga att vi var dar och besokte. Kandes lite konstigt att sitta dar men inte sa jobbigt som jag hade trott att det skulle vara. Kvinnorna var inte i tjanst sa det var lungt och fridfullt. Det trakiga var att bade kvinnorna som foljde med oss fran organisationen och kvinnorna i bordellen inte kunde engelska for fem ore sa vi satt mest och ledde mot varandra och prata med den lattaste engelskan sa att vi kunde forsta varandra lite grann. Sen gick vi och traffade transexuella prostituerade, de var valdigt oppna med sitt yrke och ville visa modellbilder och deras silikon tuttar. Jag kande bara obehag en gang nar vi gick genom omradet, vi kom till en gata dar det bara var unga flickor med valdigt utmanade klader som stod langst gatukanterna och forsokte ragga upp kunder, det var kondomer och skrap slangt over hela gatan och det luktade vidrigt.

Det sjuka ar att prostitutionen ar sa oppen, att det finns ett helt omrade dit folk gar for att kopa sex utan att det kanns konstigt, det ar vanliga hus med familjer som inte saljer sex mitt i smeten och det ar affarer som saljer alla dess konstiga prylar. I Sverige foresegar ocksa mycket prostitution men den ar sa gomd i gamforelse med har, dar ar det intenet sajter som folk lagger upp eller sa goms det pa stallen dit ingen hittar och kanner till.

Man kan inte komma ifran prostitutionen nagon stans det ar bland det aldsta yrket som folk har forsorjt sig pa i artusenden men man kan forsoka att gora skillnad genom att forsoka fa kvinnor mer medvetna om sina rattigheter och man kan fa barnen att komma ur dessa miljoer.

Resten av dagen har bestatt av plugg, jag har skrivit 10 pa var evalution rapport och jag har skrivit en rapport pa veckans upplevelser. Imorgon ar var absolut sista praktikdag vilket kanns helt sjukt. Sne ar det bara plugg,plugg och ater plugg som star pa schemat innan jag sticker hem till SVERIGE...

13 dagar kvar.... yehaoooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0