Senaste dagarna!

Jag har varit dålig på att uppdatera mig, senaste dagarna har varit väldigt härliga. Jag har besökt ett sjukhus som kallas SOFOSH där dom allra fattigaste har råd att gå och få behandling! När jag kom dit fick jag en chock över hur sjukhuset såg ut, det var som att gå direkt in i en skräckfilm! Alla var väldigt utmärglade och mådde riktigt däligt, de gick runt med tygbitar för munnen och patienterna låg i stora salar med stålsängar! Stället var heller inte klinist eller steraliserat som man tänker sig att alla sjukhus är. mitt i lassaretsalen där det låg 60 patienter samtidigt på rehabiltering traskade runt hemlösa katter som tagit sig in. Det fanns även en adoptionsmotagning där barn från fattiga famljer lämnats, eller där mammorna var prostutierade osv. Det var riktigt härligt att få se att de tar hand om de barnen, kiklade en liten pojke under foten när han låg i sin säng och han tittade på mig med världens finaste leende. Det gjorde min dag! Jag har även besökt ett hem för föräldralösa barn samt för kriminella barn och ungdommar! Barn som begått mord och som rånat osv, ett behandlinghem för dem i 6 månader innan de slussades ut i samhället igen. De föräldralösa fick bo där tills de fyller 18 och får utbildning och en chans att bli något i framtiden. Det var riktigt spännande och lärorikt!

Utöver det så har vi hittat en super duper galleria men sjukt snygga kläder, visserligen ganska dyrt men vi älska det, de hade även buffé som var underbar! Igår bjöd vi hem de indiska killarna som vi hänger med och bjöd på pannkaka, öl och vattenpipa! Riktigt trevlig kväll sen drog vi ut och gjorde stan osäker!

Idag har vi haft seminarium på skolan och mest njutigt och tagit det lungt!
Än så länge har jag ingen hemlängtan och njuter av livet i Indien, imorgon börjar en ny vecka och vi ska vara på en organisation hela veckan, ska bli kul!!

LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0