Time is flying by!

Jag har ännu en gång varit sjukt dålig på att uppdatera mig! Tiden bara flyger förbi och jag har snart gjort 5 veckor av min praktik i Indien, på ett sätt känns det obehagligt att tänka på att det är tio veckor kvar men på ett annat sätt sorgligt att veta att man snart ska lämna detta underbara land! Vi har så sjukt mycket mer att se fram emot, på Söndag drar vi till Hydrabad med tåg i 14 timmar och stannar där på hotell i 6 dagar sen kommer vi tillbaka till Pune för två veckor med reikie healing och art theraphy sen drar vi till en förort till Mumbai i 4 dagar sen 4 dagar till Mumbai. Efter det är det semester i 16 dagar och sen är det bara 2 veckor kvar i Pune innan hemresan.

Vi har det så sjukt bra här, i veckan så har vi varit på några olika organistaioner och träffat sjukt uppsatta och motiverade människor. Först var vi och träffade en man vid namn Assim Sarode som jobbar som advokat här i Indien, hans grundfrågor lutar sig till fattiga, kvinnors rättigheter och poliskorruptionen här i Indien. Vi fick hos honom träffa några homosexuella män som var utklädda till kvinnor, den ena jobbade som prostituerad och den andra var utbildad socionom. Här är det förbjudet att vara homosexuell och du kan straffas till fängesle, det var sjukt intresant och lyssna och lära känna dessa personer. Vi fick även besöka polismyndigehet och träffa polischefen här i Pune, samt träffa deras FN ambasadör. Vi var även i Högsta domstolen och träffade deras högst uppsatta dommare. Känns overkligt att ha suttit på deras kontor och känna sig som en hedersgäst fast man bara är en liten student från Sverige. Vi var även på en annan organisation som jobbade mot barnutnyttjande samt för kvinnors rättigheter. Hela den här veckans fokus har legat på människors rättigheter och på poliskorruptionen som förvärrar klyftorna mellan de rika och fattiga. Jag känner att jag har lärt mig sjukt mycket och att jag uppskattar det Svenska systemet mer och mer för varje dag som jag befinner mig i detta oändliga och ifrågasättande land. Visst har vi mycket som vi behöver kämpa med hemma men inte alls lika mycket problem som man ser här.

Utöver skola så har vi självklart roat oss med annat också, vi har besökt vårat 5 stjärniga hotell för ett dopp i poolen igen, tyvär så brände alla vi dumma svenskar upp oss totalt så man knappt kunnat röra sig. Hehe Vi har även varit på Pune festival och tittat på en riktig show, vi har shoppat, ätit god mat och partyat en del. I Söndags drog vi till ett helknepigt ställe mitt i ett köpcentrum, antagligen Illegalt men jävligt coolt. Det blev party fram på småtimmara, ganska exakt fram till 8 på morgonen och en seg måndag.. Vi har även haft seminarie i skolan och våra svenska lärare kom och lyssna på oss. Imorgon har vi ännu ett seminarium, vi har fått tidningsartiklar som vi ska redovisa och lägga fram 5 viktiga frågor som vi anser mest relevanta till socialt arbete! Indien är inte bara semester, utan mycketmycket plugg också!!

Men som sagt nu är det cirka en månad kvar för mig och Amela till Thailand, vi lääängtar!!

SAKNAR HEM, SAKNAR VÄNNER FAMILJ OCH POJKVÄN, VILL INTE KOMMA HEM MEN VILL HA ER ALLA HÄR!!!
LOVE

Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter väldigt underbart & väldigt lärorikt!

Skönt med semestern snart! :)

Jag är avundsjuk och önskar vi alla kunde vara med =)

Saknar dig med!

LOVE <3

2010-09-22 @ 21:31:57
URL: http://asterisco.blogg.se/
Postat av: din kaka

Sandra ja blir glad när du har de bra att du känner som du känner :D Ja vill vara hos dig de låter verkligen som du gör en livs resa.. Älskar dig

2010-09-23 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0