Förnekelse..

Hejsan,

Tisdagens trista väder tillåter mig att sitta vid datorn och slöa. Ne men det var ett tag sedan jag skrev så tänkte att de var på tiden att uppdatera mig lite! Sedan några veckor tillbaka så har jag och Amela börjat med vår C-uppsats, känns som om vi kommit i gång ordentligt och att vi utan problem kommer att kunna besvara studiens syfte. Vi har valt området prostitution och har fått kontakt med två kvinnor som försörjer sig inom eskortbranschen som har valt att vara med i vår studie. Allting är skit intressant och man vill inte sluta läsa om området. Har fått en förståelse i denna typ av samhälliga problem och tror att förnekelse är ett utav de största förklaringarna till varför kvinnor och män väljer att sälja sin kroppar. De lever inte med sin kropp utan utanför den och ser sina kroppar som ett redskap för att få in snabba pengar och inte som något som man måste värda och tycka om. Jag vill inte påstå att mina intuntioner stämmer men det är något som har ettsat sig fast i min hjärna och som inte går att ta bort.

 

Utöver studier så händer mycket annat också i mitt liv, jag arbetar extra så mycket som jag hinner och kan, jag håller på att ta motorcykel körkort, jag funderar på framtiden och jobbmöjligheter som kommer att öppna sig när jag är färdig och att jag faktiskt kommer att flytta upp till huvidstaden och till min karl. Jag umgås med familj och vänner så mycket som jag kan och hinner och tränar för att må bra!

 

Ikväll blir det kvalitetstid med Daniel på gymmet och ett intervall-flex pass står på schemat för oss!!

 

All kärlek till er!

Puss/Sandra

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0