Alla stjärtans dag!

Ja då är den årliga kärleksdagen här igen, vad har man en dag som denna gjort då? Joo det blev en sväng till skolan med föreläsning i sikte, sedan en sväng till mina kära farföräldrar, farmor bjöd på lax och potatis och farfar bjöd på semla och kaffe. Dom är såå otroligt söta min farmor och farfar, blir så glad att dom hållit ihop i alla dessa år, skulle inte kunna se dom utan varandra. Dom förgyllde denna kärleksdag! 55 år av ren kärlek :) Sedan blev det en sväng till marieberg där jag fick agera smakråd och personlig choach för Elvir som skulle fylla ut garderoben lite, sedan drog jag och Rut och handla och unnade oss en tonfisk sallad dagen till ära. Självklart har kvällen som vanligt beståt av plugg vilket har blivit en daglig och tråkig rutin nu för tiden.. Min stjärtdag har väl varit som vilken dag som helst, precis som jag vill ha den, tillsammans med familj och vänner och vardagssysslor.. 

I helgen som var befann jag mig i Tyskland och Elvir har jag och tacka för det när jag var nära på att missa flyget på vägen dit. Sov ifrån klockan och hade mindre än två timmar att ta mig till skavsta på i snöstorm, Elvir låg på gasen och en minut efter att gaten stängde kom jag in på terminalen, snälla som de var släpte det in mig genom spärren där jag fick gå före en lång kö för att hinna till flyget. Det kändes som om denna resa var dömd till att misslyckas då den började som den gjorde, men med lite krångel som innehöll att jag gick på en buss till en förort och hamnade i helt fel stadsdel i Berlin som jag inte skulle till och fick själv åka med busschaffören tillbaka, genom att förbrylt hitta till tågstationen genom att fråga mig fram hos folk som vägrade prata något annat än tyska med mig hittade jag tillslut fram. Jag mötte Jonte i bremen och helgen var kanon. Blev långa promenader genom staden, gott kaffe, middagar, vin och öl och massa mys och det var behövligt!! bara koppla bort allt här hemma och njuta av livet!! Ja jag trodde att jag inte kunde stöta på mer problem då min resa dit var ett hell men tydligen skulle det inträffa mera problem, jag kom till flygpatsen i Minden checkade in och strosade runt inne på taxfreen men självklart missar jag att de ropar finale call på min gate så när jag kommer dit har de satt upp en ny destination från den utgången, flygpersonlaen fick genom sina walkietalkies ropa ut till flygpersonalen att en ensam tjej inte hade klivit på ännu, så de öppnar dörren och ber mig rusa över flygfältet ut till planet där alla andra passagerare redan hade slagit sig till ro och var redo att åka. Men hann det gjorde jag och flygpersonal är väldigt genirösa och snälla har jag kommit fram till under denna weekendresa. haha


PUSSSS I got ya!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0